Web10 bliver til UnoEuro. Læs mere her.
BYG ET WEBSITE

Opret et website allerede idag
 
Gør det selv:
 
Vi hjælper dig:

SUPPORT CENTER

Vi bestæber os på at give dig den bedst mulig service og support
i forbindelse med dit webhotel, domæne eller andre webhosting løsninger.


Vi er her for at hjælpe dig

Vi bestæber os på at give dig den bedst mulig service og support
På denne side kan du finde vores FAQ indeholdende de "oftest-stillede-spørgsmål".
Du kan også kontakte vores support, hvis du har yderligere spørgsmål.

« Tilbage

Hvordan opsætter jeg email i Thunderbird ?
1) Tryk på "Opret en ny konto", som på nedenstående billede er markeret med rød firkant




2) Indtast dit navn, email adresse og den adgangskode som du har valgt da du oprettede din email. Det er ikke nødvendigvis samme kode som til webhotellet.
Tryk på "fortsæt" knappen og Thunderbird vil nu forsøge selv at finde de korrekte indstillinger.




Vælg om der skal forbindes med IMAP eller POP3. Det skal vælges her, for det kan ikke ændres senere i forløbet, kun ved at opsætte kontoen forfra. IMAP er det mest normale, men POP3 kan også benyttes.
Klik på "Udfør" og din e-mail konto vil blive oprettet automatisk i Thunderbird.


Hvis du af en eller anden grund ønsker at indtaste oplysningerne manuelt, skal du blot klikke på "Rediger" og følge anvisningen herunder.




Sørg for at sætte serverindstillingerne som der står her:

Servernavn: mail.web10.net
Port: 143 for IMAP eller 110 for POP3
Brugernavn: Din email adresse
Forbindelssikkerhed: Ingen
Godkendelsesmetode: Adgangskode, usikker overførsel




Tryk på "Udgående server (SMTP)" i menuen til venstre og klik på "Rediger" knappen der kommer frem til højre og indstil som vist på nedenstående billede:

Beskrivelse: Her er det ikke vigtigt hvad du skriver
Servernavn: smtp.web10.net
Port: 587
Godkendelsesmetode: Adgangskode, usikker overførsel
Brugernavn: Din email adresse



Afslut med at trykke på de 2 gange "OK" knapperne indtil du er tilbage i Thunderbird programmet.